VINCI - koła szosowe dla profesjonalistów

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

VINCI to firma, której działalność skupia się tylko i wyłącznie na produkcji profesjonalnych kół szosowych, przeznaczonych dla zawodowców i bardzo ambitnych amatorów. W tym roku firma wchodzi na polski rynek, a jej oferta została podzielona na trzy serie: atrakcyjną cenowo VINCI RAPID, ekstremalnie lekką VINCI SL oraz możliwie najlepszą, jak to określa producent 'stworzoną do wygrywania' serię VINCI TORE. 

VINCI to firma, której działalność skupia się tylko i wyłącznie na produkcji profesjonalnych kół szosowych, przeznaczonych dla zawodowców i bardzo ambitnych amatorów. W tym roku firma wchodzi na polski rynek, a jej oferta została podzielona na trzy serie: atrakcyjną cenowo VINCI RAPID, ekstremalnie lekką VINCI SL oraz możliwie najlepszą, jak to określa producent 'stworzoną do wygrywania' serię VINCI TORE.

  • VINCI RAPID to seria przeznaczona dla osób, które dysponują nieco mniejszym budżetem. Opracowując tę serię firma chciała dostarczyć możliwie tanie, a jednocześnie profesjonalne i wykonane z najlepszych materiałów koła. Ceny w tej serii wahają się w przedziale od 3470 zł za komplet kół o 38 mm stożku do 4170 zł za przeznaczone pod oponkę koła o 88 mm obręczy. 

    Trzeba przyznać, że to bardzo atrakcyjna oferta, jak na karbonowe koła tej klasy. Ponadto, każde koło możemy wyposażyć w ceramiczne łożyska dopłacając jedynie 250 zł za komplet. Tak więc za 3720 zł możemy stać się posiadaczami znakomitych markowych kół o aerodynamicznym przekroju karbonowej obręczy, opartych na ceramicznych łożyskach. Założenia serii jak najbardziej spełnione.

  • Seria VINCI SL to zdecydowane przeciwieństwo 'Rapidów'. Tutaj mamy do czynienia z ekstremalnie lekkim produktem. Niestety, koła są również ekstremalnie drogie. Za ważący 959 g komplet o 30 mm stożku (lub 1069 g w przypadku 46 mm obręczy) musimy zapłacić prawie 11 tysięcy złotych. W zamian możemy być pewni, że każdy podjazd pokonamy o kilka sekund szybciej. Czy warto? Zależy to od naszych ambicji i przede wszystkim – budżetu.

  • Trzecia seria to seria VINCI TORE. Opracowując tę serię producent miał jeden cel: stworzyć możliwie najlepsze koła. Zero kompromisów i tylko najbardziej zaawansowane rozwiązania. Wewnętrzne nyple, znakomita obręcz o ulepszonym, najbardziej aerodynamicznym profilu U-shape + i kilka innowacji w piastach, które oczywiście także dostaniemy w wersji z ceramicznymi łożyskami. Tak w skrócie prezentuje się seria VINCI TORE. Co istotne, ceny nie są tutaj tak ekstremalne jak w przypadku kół VINCI SL. Biorąc pod uwagę szereg zalet kół VINCI TORE, pozostają bardzo atrakcyjne i wahają się w przedziale od 4970 zł do 6370 zł.

Podsumowując, jak na stosunkowo wąskie grono odbiorców (wszak nie każdego stać i nie każdy potrzebuje karbonowe koła w swojej szosie) oferta VINCI jest dość szeroka i z pewnością stanowi ciekawą alternatywę dla popularniejszych w Polsce firm, w których koła rowerowe są tylko jednym z wielu produktów. Fakt, że firma zdecydowała się na wejście na nasz rynek potwierdza trend, który obserwujemy u nas od kilku lat: znaczny wzrost zainteresowania kolarstwem, zwłaszcza szosowym.